3/02/2007

A Castelldans s´imparteix Medi Natural en Castellà

Ahir vaig llegir al Diari Segre la gran notícia, tres centres de les Garrigues imparteixen Medi Natural en Castellà.

Ja fa tres cursos, la ZER Vall de l´Aranyó, Castelldans, l´Albagés i el Cogul, varen adoptar aquesta mesura per intentar que els nens i les nenes ampliessin el seu vocabulari en castellà. Optaren per l´assignatura d´Anatomia, perquè els nens no sabíen com s´anomenen diferentes parts del cos.

No se pas perquè els polítics descuteixen tan, per una hora més en castellà, que si aixó es competència autonómica, que si es competència estatal. Doncs bé, a Castelldans ho resolen fàcil, per competència del equip directiu de la ZER, i no una no, sino dues hores, tenin en compte la que ens imposaran.

Ara aixó si, s´els nota als nois i les noies, quan ets a la plaça del poble i sens com parlen entre ells, es nota que van mol avançats. Que si tu tens la cabeza mol gran. A mi en varen operar del hígado, Tinc un pronador més desarrollat que el teu. Doncs jo un pectíneo, etc.

L´obra d´Andreas Vesalius DE HUMANI CORPORIS FABRICA, s´ha quedat petita, tot gràcies al castellà.

Felicitats equip directiu ara tots sabem una mica mes d´anatomia. Jo mateix al llegir la noticia al Diari Segre s´em mogueren els superciliares i el bucinador.

1 comment:

Anonymous said...

Molt bé Marquet, ja es hora que algú digui les veritats, crec que el problema es de conexements amb general, em penso que l´anatomia no la saben ni en castellà ni en catalá.
El equip directiu vol ser mes paspista que el Papa. Encara no en tenen prou del idioma del Imperio ?. El 90 % de les televisions, diaris, revistes son en castellà i, si més no molts son castellanoparlans o extrangers, els primers parlen tant a casa com al carrer en castellà i els segons als menys al carrer.
El que fa falta es un bon ensenyament del i en "CATALA".